lördag 29 maj 2010

Paddling med roverscouter!

Jag har varit scoutledare i många år, men förra våren slutade jag. En anledning var att jag följt några av scouterna från 10-11 års ålder till att de blitt unga vuxna. Jag hade ingen lust att börja om, iallafall inte på en gång. Jag fick höra från en av mina gamla scouter att de var ett gäng som var sugna på att komma ut och paddla kajak. Och det ville jag gärna ställa upp på. Vi bokade upp kajakklubbens 6 kajaker och lånade en kajak privat. Vi samlades vid tiotiden och hade en liten genomgång, började ställa in roder, och packa. Det var ganska molnigt men ändå skönt väder, ingen vind, perfekt!

Kan vara bra att få lite hjälp när man kliver i. Snart på väg!

Vi paddlade längs frösöns strand mot kungsgårdsviken. Det var bara att njuta av det fina vädret.


Fika vid färjelägret, Härke. Samtalsämnena var många, och humöret var på topp!

Tack för en lyckad dag! Det var mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar